woensdag 26 februari 2014

Manila days

Iedereen heeft het er hier wel eens over: Manila Days. Geen idee wat dat nu zou kunnen zijn, wel wetend dat het in ieder geval niet positief is.

Hier vandaag dus onze eerste redelijk milde (denk ik) Manila day. Vanochtend bij het wakker worden en al mail checkend op de hoogte gebracht door de triodos bank dat we geen geld in Filipijnse peso over kunnen schrijven van onze Nederlandse rekening naar onze Filipijnse rekening...... Grrrr hoe moet dat dan weer.

Verder bericht dat de ontvanger van mijn pakketje Nederlandse kleding in Appelscha heeft gemaild naar de verkopende partij dat ze mij niet kent. Klaas heeft via zijn (mannelijke) collega geregeld dat ik een pakketje naar zijn huisadres kon sturen zodat hij dat binnenkort voor ons mee kan nemen. Waarschijnlijk was mijn naam onbekend of de collega heeft zijn vrouw nog niet op de hoogte gesteld :-)

Jochem had een slechte nacht vandaag en was dus niet te pruimen vandaag (ik eigenlijk ook niet). Ondertussen moesten we wel naar de immigration office. Gelukkig was er een collega van Klaas mee dus al met al waren we na 20 minuten weer buiten. Best snel voor het feit dat iedereen zowel vingerafdrukken met inkt als digitaal heeft moeten laten maken (volwassen alle 10 vingers en de hele hand, kinderen alleen de duimen) en ook nog pasfoto natuurlijk. Alleen een hele ochtend met jengelende jochem in een auto is geen pretje. Het kantoor was namelijk in intramuros het oudste deel van manila. Dat is best nog een reis bij ons vandaan. Van de collega hoorden we ook dat het nog twee weken duurt voordat de container komt....... Misschien dus toch maar even kamperen in ons huis waarvan we zaterdag de sleutel krijgen. Wordt vervolgd. Hieronder een foto van het immigration office.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten