woensdag 14 mei 2014

Huiselijke beslommeringen

Na het arriveren van de container zijn we vooral druk geweest met uitpakken en bedenken waar alles opgeruimd moet worden. Verder is het hier het dagelijkse gangetje. Dat betekend 's ochtends om zes uur opstaan, we ontbijten hier altijd met z'n allen. En dan ook rond zeven uur in de auto om iedereen af te leveren op plaats van bestemming. Na ongeveer 15 a 20 minuten zijn we bij de fabriek en is Klaas de eerste die de auto verlaat. Daarna is nog ongeveer 20 minuten naar de school van Hylke en Rixt afhankelijk van de drukte bij de tolpoortjes. Eerst gaat Hylke uit de auto en daarna Rixt want ze zitten in twee verschillende gebouwen. Bij Rixt gaan jochem en ik ook altijd even uit de auto omdat jochem ook lekker kan spelen daar. Na een kwartiertje stappen Jochem en ik weer en rijden we naar de daycare van Jochem. Dan is het ongeveer kwart voor negen en ga ik meestal even langs de bakker en/of supermarkt. Rond half tien ben ik weer thuis. Soms is er dan rond 10 een ergens een dames bijeenkomst. Dat kan bestaan uit koffiedrinken (water voor mij) of zoals deze week meehelpen met het sorteren van allemaal spullen voor de jaarlijkse garagesale. Als snel is het dan kwart over elf en moet jochem weer gehaald worden. Meestal doe ik dat zelf maar als er een damesbijeenkomst is met lunch dan haalt Aida (yaya) jochem op. Rond half een wordt er geluncht en daarna is het siësta tijd. Rond 15.30 komen Hylke en Rixt weer thuis met de bus en wordt Jochem weer wakker uit zijn slaapje. Meestal wordt er dan gesport of gezwommen of er zijn vriendjes en vriendinnetjes over de vloer. 18.00 staat de Aziatische dis op tafel, na het eten is er nog even tijd op tv te kijken of ipad spelletjes te doen en het huiswerk natuurlijk. Rond 19.00 gaat Jochem naar en Hylke er Rixt liggen er om 20.00 in. Door de week ben ik meestal 's avonds thuis maar soms is er een massage en wellness avond bij iemand thuis. Je kan hier namelijk een massage krijgen voor 250 peso (ongeveer 4 euro) per uur. Vorige week waren en zo'n 15 dames bij Annie en dan worden er 10 masseuses besteld en dan zit je met elkaar op de bank en aan je voeten zit een masseuse die heerlijk je voeten masseerd. Decant toch wel een beetje...... Maar wel heerlijk en gezellig!


Onze Rixt wordt bijna iedere avond gemasseerd door mijn twee dames. Rixt slaapt er extra lekker door. Een bijkomend voordeel is dat ze ook leert masseren. En ik moet zeggen dat ze het goed kan. Ze heeft echt ontdekt dat voor niets de zon opgaat en vraagt nu 5 peso per massage......... Gelukkig kreeg ik op Moederdag een gratis behandeling:-)

Van de week was ik ook een hele ochtend op school omdat ze zwemwedstrijden hadden. Alle kinderen zijn verdeelt in drie "houses", groen, goud en blauw. Hylke en Rixt zijn blauw. Deze zwemwedstrijden zijn wedstrijden tussen de verschillende houses. Hierbij enkele foto's.

Onze Rixt die al best goed kan zwemmen!


Hylke duikt erin voor de vlinderslag


Vanochtend ben ik samen met mijn dames druk bezig geweest om alle dekbedden, Nederlands beddengoed, skispullen en andere kleding die we niet gebruiken vacuüm te verpakken. Als je dat niet doet dan komt er geheid schimmel in. Het is nu droog en warm maar als over een paar weken de regentijd aanbreekt wordt het erg vochtig en kan je je spullen niet meer drogen. Dus nu alles nog droog is (behalve ikzelf want het zweet loopt je de hele dag van je lijf) was dit een prima klusje. En zo gaan de dagen voorbij....

Over vier weken ben ik weer in Nederland en ik kijk uit naar de kou en slapen onder een dekbed en kletsen met vrienden en familie!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten