zaterdag 12 juli 2014

Nederland en weer thuis

Inmiddels zijn we al weer bijna een week thuis. En thuis is nu toch wel de Filipijnen. Onze spullen zijn hier en ook hebben we ons sociale netwerk al aardig op de rit.

In de Nederland was het ook heerlijk, heerlijk om alle vrienden en familie weer te zien, heerlijk weer (lekker fris) en heerlijk eten vooral de hagelslagsoorten. Met Hylke, Rixt en Jochem ben ik naar Nederland gevlogen. Ik keek er best wel een beetje tegenop vooral om door het ergste vliegveld van de wereld te komen (manila international AirPort). Dit deel verliep gelukkig vlot en ook het slapen ging best goed in het vliegtuig. Aangekomen op Schiphol was de bestelde taxi te laat en dat is toch niet heel fijn met 3 best wel vermoeide kinderen en een beetje een gestresste moeder. Want wat als de taxi niet komt hoe kom ik dan waar ik zijn moet. Bovendien was mijn telefoon bijna leeg (nu dus geleerd dat ik die uit moet zetten in het vliegtuig). Om 7.20 uur was daar dan toch eindelijk de taxi en toen dus als een haasje naar Harlingen want ik wilde graag de 9.00 uur boot naar vlieland halen. Dat hebben we gered en Nelie was er ook om met lege koffer te ruilen voor strandspeelgoed. Onderweg naar Harlingen was het wat regenachtig maar zodra de boot vertrok klaarde het op en dan is er niets mooiers dan de wadden.......

Aangekomen op vlieland met de bus naar het hotel aan het strand, de kinderen waren inmiddels alweer 10 uren wakker. Dus die moesten wel bezig gehouden worden. Dus eerst maar ons appartement inrichten en toen even naar het dorp om fietsen te huren en de eerste boodschappen te doen. Wat een feest kan de spar zijn! We hebben alle soorten hagelslag, muisjes en vlokken gekocht en heerlijk Nederlands brood en wat een keus uit de zuivel. Na het strand hebben dan ook heerlijk brood en beschuit met alles gegeten. En toen was het om 18.00 uur toch echt bedtijd. Iedereen had heerlijk geslapen en van een jetlag hebben we geen last gehad gelukkig. We hebben prachtige dagen op vlieland gehad. Een goed begin van ons verblijf!

Anita was zo aardig om ons vanuit Harlingen naar Groningen te brengen. Gwen had onze kleine rode auto bij haar voor de deur geparkeerd en toen was op naar ons huisje aan de Bruilweering. Jochem had het al over oare huisje, die was een beetje de weg kwijt. Het huisje was prima, lekker rustig en ruim genoeg voor onze wisselende samenstelling. De kinderen zijn allemaal hier en daar te logeren geweest en Klaas kwam in de laatste week ook nog even langs. De tijd in Groningen was daardoor druk met allemaal leuke sociale dingen, etentjes, lunches en gewoon praatjes op het plein of de straat.  Het gaf een gevoel van, ok hier kunnen we ook weer invoegen als het moet.

Wonderlijk is ook dat het in de eerste contacten toch wat uitwisselen van feiten is en daarna is het snel weer als vanouds.

Ook hebben we enorm veel gekocht in Nederland. Hagelslag, ontbijtkoek, drop, tandpasta en katoenen kleding. We gingen met acht koffers weer het vliegtuig in.

Tot volgend jaar allemaal!