donderdag 23 januari 2014

Arm en rijk

Er is veel gebeurt de afgelopen dagen. Gisteren was de jaarlijkse vergadering van de ALIG dames. Ik had het idee dat het een formele vergadering is zoals wij die kennen. Maar nee het was vooral netwerken en tussendoor kon je op posters op de muur schrijven of je je ergens voor aan wilde melden zoals een bestuursfunctie of vrijwilligerswerk. Ik zat wat te dubben wat ik moest doen dus ik het Riet gevraagd of ze iets samen met me wil doen. Dat wilde graag want zij kon niet altijd en ik weet nog niet hoe het moet. Leek ons een goede combi. Zo gezegd zo gedaan. Verder was het vooral kletsen met elkaar en ik heb twee moeders ontmoet die kinderen bij Rixt in de klas hebben, waarvan 1 in dezelfde straat woont als waar ons hopelijk huis ook is. Nog even goed duimen dus! Er was ook een heerlijke lunch met bijpassende wijn gereserveerd op de lanai of in de tuin. Luxe hoor allemaal.


 

Riet ik gaan de friday fresh start coƶrdineren. Friday fresh start is dat er iedere vrijdagochtend eten en drinken naar kinderen van een dumpsite (sloppenwijk) wordt gebracht. Ik ben vandaag gelijk meegegaan. Er zitten dan een stuk of 40 kinderen in een klein hokje die daar worden gewassen en wellicht wat nieuwe tweedehands kleding krijgen. Ook krijgen ze wat te drinken en vandaag kregen ze warme spaghetti. Daarna is er nog fruit en koekjes. De kinderen zelf zingen en dansen wat liedjes in het Engels. Iedere vrijdag zijn het andere kinderen en de leeftijd varieert van 1 tot 10. Schrijnend om te zien hoor. Er zijn kleintjes bij met van die echte oedeembuiken. Ik heb er over geleerd tijdens de opleiding diƫtetiek maar nier heb ik echt gezien. Jochem zou eerst mee maar bij nader inzien was dat niet zo'n goed idee ivm hygiene. Joseph (de chauffeur) heeft mij afgezet en daarna is hij met
jochem naar de fabriek gereden want de dumpsite is vlakbij Alaska. Toen Joseph weer terug was stonden alle kinderen die deze week niet aan beurt waren allemaal om de auto heen. Ze wilden allemaal Jochem zien. Ik heb hem er even uitgehaald, jochem vond het prachtig natuurlijk. Zie hieronder ook wat foto's. Ik zal later ook nog wat andere foto's plaatsen van in het gebouwtje maar die krijg ik nog per mail opgestuurd.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten