donderdag 2 januari 2014

Bijzondere voorvallen

Even wat bijzondere voorvallen (goede en slechte) van de afgelopen dagen.

Gisteren waren we in de Festival mall, een enorm winkelcentrum waar ik niet verder durf dan 10 winkels van de supermarkt anders ben ik bang om te verdwalen. Voor de Groningers, het is denk ik 25 keer Paddepoel. Er rijdt in die mall een treintje en de kinderen wilden er graag even in. Ik koop 4 kaartjes en krijg 2 gele kaartjes, 4 kaartje aan elkaar en een soort strippenkaarten met 10 kaartjes erop. Ik had tijdens mijn bezoek hier al gehoord dat je met bepaalde kaartjes ook weer ergens anders in kon. In het winkelcentrum is namelijk ook een soort mini pretparkje. Maar Klaas dus met de 4 gekochte kaartje in de rij om in te stappen. Het leek mij logisch dat je die 4 kaartjes inleverde, dit bleek niet de bedoeling, we moesten alles weer inleveren. De logica ontgaat mij........

Hier in het hotel gaat de liftdeuren heel snel weer dicht. Op zich prima want dan gaat de lift ook weer snel omhoog of naar beneden al naar gelang je wens. Echter onze Jochem schoot bij terugkomst uit het winkelcentrum de lift in en de deuren gingen weer razendsnel dicht zonder dat er iemand van ons bij inzat. Poe ik ben erg bang geweest om Jochem niet meer terug te zien. Want waar gaat de lift open en wat doet Jochem dan. Klaas was met name bang voor zijn handjes dat die tussen de deuren zouden komen. Het gebouwd heeft 18 verdiepingen en bovenop een zwembad. Ik was via de trap achter de lift aangerend maar ja met zo'n snelle lift was ik kansloos. Op de vierde verdieping ging de lift open en daar waren Klaas en Jochem weer. Iemand van het hotel had hem gevonden. Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest.....



Vandaag was ik even alleen in de supermarkt om snel wat boodschapjes te doen. Ik loop nietsvermoedend bij de groente en fruitafdeling en daar word ik geroepen. Een Nederlands stel wat ik eerder had ontmoet tijdens de househunting trip zat daar te wachten tot de maid terug was met de boodschappen. Tis hier ook net een dorp.

1 opmerking:

  1. Hallo Dieuwke, wat een akelige ervaring met Jochem. Fijn dat hij weer bij jullie is. Groetjes Gertjan en Monique

    BeantwoordenVerwijderen