dinsdag 14 januari 2014

Testdag at Brent international school Manila

Vandaag was het zover. Hylke en Rixt werden getest en geïnterviewd op de nieuwe school. In de bevestigingsmail stond dat er een ouder bij aanwezig moest zijn. Ik dacht dat we bij het testen ook in de ruimte aanwezig zouden zijn. Niet het geval dus. Hylke en Rixt gingen alleen het hok in en moesten allemaal  "boekjes" maken zoals het rixt het uitdrukte. En ook woorden in het Engels opschrijven. Op een gegeven moment stak Hylke huilend zijn hoofd door de deur dat ie er niets van snapte. Hij moest sommen tot 1000 maken en er stonden ook sommen op papier waarvan zelfs ik de bedoeling niet snapte. Ik zei dat het niet erg was. Toen kwam de testdame ook weer binnen en zei dat het niet de bedoeling was dat ik er bij zat. Ik zei dat Hylke het niet snapte. Waarop zij antwoordde dat ze tegen Hylke had gezegd dat wanneer hij het niet snapte hij de dingen over kon slaan. Dat heeft ze waarschijnlijk in het het Engels gezegd en dat snapte hij waarschijnlijk ook niet. Toen ik haar dat vertelde keek ze me een beetje onbegrijpelijk aan. Oei dacht ik als dit het begin is......


Daarna stonden er verschillende interviews op de planning. Eerst altijd even alleen en daarna werd ik erbij geroepen. Ze deden het best goed en konden al goed vertellen hoe oud ze waren en wie hun beste vrienden in Nederland zijn. Ik ben best trots op ze! De student counselor was een aardige dame en ook de directeur van de lower school was prima. Tussendoor konden ze ook nog even spelen gelukkig. Aan het einde van ochtend hoorden we dat ze toegelaten zijn tot grade 3 (Hylke) en grade 1 (Rixt). We werden van alle kanten gefeliciteerd. Ik had me niet gerealiseerd dat het een felicitatie waard was. Hmmmm even een Amerikaanse pet opzetten denk ik.

Morgen hebben we nog een rondleiding en komen de praktische vragen aan bod. Bovendien moeten we dan het uniform kopen. Daar hebben Hylke en Rixt ook erg veel zin in. Hieronder nog even wat beelden van de school. O ja en ze hadden weer alleen kipfilet met bot in de winkel, de gewone versie was niet geleverd.......


 


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten