maandag 6 januari 2014

Feestjes en frustraties

Zaterdag hadden we een feestje bij de collega van Klaas. Zij zijn een week eerder hier aangekomen en wonen/kamperen al in hun huis. Erg leuk om even binnen te kijken en ruimte om ons heen te hebben. De kinderen konden lekker zwemmen in het zwembad en ondertussen werd er voor ons gekookt.

Op de foto het zwembad ( ik hoop dat wij dat ook snel hebben)


Na de zaterdag volgt altijd de zondag. Dat was deze keer niet zo succesvol. Onze chauffeur heeft op zondag zijn verdiende vrije dag en wij dus geen vervoer nog. Want zolang we hier wonen staat de auto dan op de fabriek. Dan maar boodschappen doen, pfff met z'n vijven. Dat werkt dus niet. Klaas denkt dat ik op de kinderen let en hij boodschappen kan doen en ik denk net andersom. Frustratie 
alom dus. Met de helft van de boodschappen weer terug en ik ben later maar even alleen geweest. Heb wel een basisstuk voor de keuken gekocht. Een rijstkoker! Tsja wie heeft dat niet in Nederland :-)
Ook wilde ik graag weer worstjes en craccotes kopen die respectievelijk de vorige dag en een paar dagen eerder had gekocht. Nergens meer te vinden...... Daarover gesproken. Vandaag was ik weer in de dezelfde winkel en hadden ze hele schap weer veranderend. Je vraagt af waarom. En toen schoot mij dit krantenartikel te binnen.


Tsja als er zoveel filipinos zijn dan moet je wel werk verzinnen. Ik denk dat ze iedere nacht bezig zijn om alle schappen weer te veranderen. Dat vinden wij als efficiƫntie Nederlanders niet zo prettig, zeg maar gerust frustrerend.

Verder vandaag ook bij Riet op bezoek geweest. Ik had veel met haar gemaild en al met haar man Willem gesproken. Riet zit bij de Alabang ladies international group (ALIG) die allemaal goede doelen ondersteunen en nieuwkomers zoals wij op weg helpen. Daarnaast organiseren ze ook leuke feestjes. Van haar heb ik goede tips gekregen voor het vinden van een betrouwbare maid en yaya (nanny) en waar ik goed boodschappen kan doen. Is altijd handig. Het was wel een uitdaging om er met drie kinderen en een zwembad zonder hek te zijn en dan ook nog een gesprek te voeren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten