dinsdag 21 januari 2014

Huiswerk

Vandaag een blog over huiswerk en dan in de dubbele betekenis van het woord. Huiswerk voor school en huiswerk omdat we nog steeds aan zoeken zijn naar een huis.

Eerst maar het gewone huiswerk. Hylke en Rixt moeten iedere dag ongeveer een half uur huiswerk maken. Op dit moment bestaat dat vooral uit rekenhuiswerk en Engelse opdrachten. Die Engels opdrachten zijn best lastig omdat ze zich niet uit kunnen drukken in het Engels. Ze moeten allebei een soort dagboekje bijhouden met de belevenissen. Ik vind het best lastig allemaal. Ook is het mij nog niet helemaal duidelijk wat er allemaal moet gebeuren en wanneer. We proberen na thuiskomst uit school eerst iets te eten en te drinken en daarna het huiswerk te doen. Ik ben zelf al een half uur bezig om uit zoeken wat ze precies moeten doen. En jochem die dan aan mijn been hangt werkt ook niet echt mee. Daarna moet ik Hylke en Rixt nog helpen om op gang te komen. Pfff en voordat je het weet is het tijd om te koken. Sorry ik moet even klagen. Rixt heeft het wel wat moeilijk op school, ze vindt het vooral lastig dat ze haar niet kunnen verstaan. Dat is natuurlijk ook lastig maar daar kunnen we nu niets aan veranderen. Ze wil dan ook heel graag weer terug naar Nederland en juf Renate. Ach ik vind dat moeilijk maar kan er ook niets aan doen. Zal in ieder geval een aftelkalender maken voor ons bezoek aan Nederland in Juni en dan maar hopen dat ze in de tussentijd snel het Engels leert. O ja en ze gaan tegenwoordig met bus terug naar huis, dat gaat helemaal prima!

Naast het huiswerk van Brent hebben ze ook nog huiswerk om het Nederlands bij te houden. Dat doen we in het weekend. Druk genoeg dus. Hieronder een foto dan het spul aan het huiswerk met nog natte haren van het zwembad, dat dan weer wel.


Afgelopen zaterdag hadden we weer 'ons' huis aan de Banawe street bezocht. En het onderbuik gevoel van een onveilig huis voor onze Jochem was alleen maar sterker geworden. Gelukkig had ook de eigenares veel vijven en zessen dus de deal ging niet door. Klaas was wel teleurgesteld.  Het betekend wel dat we weer op zoek moeten naar een ander huis. Gisteren heb ik een mooi huis gezien, het heeft een vlakke begane grond en mooie tuin en lekker groot zwembad. Morgen gaan we weer kijken, deze keer met Klaas en ik hoop dat hij het ook mooi vindt en dat alles geregeld kan worden. Heb zo'n zin in een huis!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten