vrijdag 10 januari 2014

Bankzaken

We hebben een Filipijnse bankrekening! Echter maar 1 pasje. Klaas heeft alle moeite gedaan om een tweede pas erbij te krijgen maar daar snappen ze hier dus helemaal niets van. Toen de bankpas werd uitgedeeld kreeg hij er gelijk 10 formulieren bij zodat ik ook een bankrekening aan kan vragen. Maar waarvoor dan? Ik heb geen salaris en geef alleen maar geld uit:-) Dan zouden we dus geld van de ene rekening naar de anderen moeten storten...... Nou laat mijn bankrekening maar zitten ik neem het pasje van Klaas wel in beheer. Als het moet kunnen we ook gewoon nog geld opnemen van onze Nederlandse bankrekening. Wat wel leuk is, is dat het eerste salaris al gestort is met bijbehorende wazige salarisstrook. Klaas krijgt hier per halve maand salaris. Kan ik het in ieder geval niet in 1 keer uitgeven ;-)

Nog een weetje, ze hebben hier een pincode van 6 getallen. Die mag je gelukkig wel zelf kiezen. Pfieuw anders kan ik die echt niet onthouden. Ik moet nu 4 pincodes van 4 verschillende bankpassen onthouden. Nu maar hopen dat de tropenkolder niet toeslaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten